Thursday, August 21, 2008

.jengka25.

woooo.
dah lame bgt aku xupdate ineh blog.
due to;
pemergian aku ke~


Event: Program Anak Angkat Wawasan Desa IPT 2008
Place: Jengka25, Temerloh
Duration: 16-19 August 2008


yeahh. prog ineh sgt menarek utk dijoin kerane:


  • sumenyer adelah FREE semata2. :B
  • dpt knl ngan another family of mine.
  • merase duk kmpg ckett. rase susah cket coz xde intenet, aircond, etc.
  • dpt fruits yg amaaat byk kt blakang umah mak angkat. (:

*********************************************

aktiviti2 di saneee :

  • bacaan Yassin sebnyk 3x secara beramai2 di masjid Jengka25. hari Nisfu Syaaban. then, pnduduk kmpg buat kenduri. :B
  • gotong royong bersihkan sampah sepnjg jln kt kmpg tuh. dirikn papan tanda progrm kat pintu msuk kmpg. mkn rambutan kt rumah org. hehe.
  • pergi kenduri kahwin one of the pnduduk kmpg. ktorg xknl sape pung. men ikot je mak angkat g. lala~
  • ekspedisi ke Gunung Senyum. to go there, we have to naek lori yg bwk buah kelapa sawit. so, yup. you can imagine how oily the lorry is and agk kotor laa. isk2. xpe. new experience :D we went to 5 caves out of 32 caves if im not mistaken. mcm2 jumpe kat gua tuh. ade lumut yg glow in the dark, ade kwsn yg knon2 nyer dlu tmpt org menuntut ilmu silat, nmpk baaaanyak kelawar dpn mate, ade kubur org yg mungkir janji ngan bunian, etc.
  • ceramah Patriotik. ramai xdtg time ceramah ni due to kepenatan g Gunung Senyum. aku haaampir2 xpg. hehe. mak and ayah pujuk lorr.
  • motivasi utk students Upsr, Pmr and Spm. group aku dpt budak2 Upsr yay! :B aku amat teruja dpt budak2 coz aku da laame kepingin nak motivate budak2. asek dpt org tua jer. haha. ktorg men games. & games. moooree games. (: LDK ktorg wat Menara Impian. the kids are sooo cool! dorang amat pandai buat menara okayh. thumbs up adeqs2!
  • sukaneka dengan pnduduk kampung. ade bowlink padang, sepak takraw, cari gule2 dlm tepung, meraut lidi, etc. ouh yeah. aku msuk meraut lidi and dpt tmpt ke2 oteyh. *wink*
  • malam kebudayaan. time neh, byk giler performances okayh. mmg best sgt2!! ade tarian org asli la, poco poco, zapin, bollywood, karaoke, etc. ramai sgt org perform mlm tuh till the slot ends nearly at 12am. hehe.
  • majlis penutup. ramaaaaai nanges time salam2 ngan mak and ayah sume.. huwaaaa. aku sebak tp xleh nanges coz ade org sebok tkgp gmbr. huhu.

*********************************************************

others yg you guys shud knoe :

  • aku xsngke abg Im pg!! eeeee. geram aku coz die xbetau aku pn die pg. tgk2 time pendaftaran, die ade. eeeee. xpe2. yg penting, die duk ngan aku dlm bus time pg and blek and xduk ngn org tuh. hahahaahah. *evil laugh*
  • adek beradek angkat aku adelah Nikky. Qi. Ejat. Aina. Nikky aku knl coz die dak Wawasan same ngan aku. Qi is budak Astena from Uniten Muadzam. Ejat & Aina plaks budak Astena Uniten Putrajaya. Had a cool time with ya darlings ;)
  • on the last day, ktorg adek beradek telah mengerjakan pkok rambutan and pokok kelapa kat blakang umah mak. hehehe. mak sayang ktorg, die bg jer. siap tapau rambutan bwk blek kl. :D
  • blakang umah mak ade baaaanyak sgt2 buah! nak ape, amik jer. ade rambutan, kelapa, salak, betik, durian, limau manis. Ejat telah mengajar aku makan buah salak. hehe.
  • umah mak time siang, pns amaaaat. rase bahang ouh. ktorg slalu rebut2 nk mandi dlu coz ade air kolah. ceeeejukk. (x tp time bgn pg, cejuk je umah. liat bgn smyg subuh. ish2. :p
  • mak and ayah ade anak lelaki yg umurnye 19 taun. hehehehee. *gediks jap* die jd tukang penghantar ktorg ke mane jua ktorg nk g. besh2 :D
  • ade org yg kene mencarut ngan aku kat sane.......................*Kak Ina je tau psl neh. lala~* geram tahap max. huh.
  • ade several org aku usha kt sane. hahahaa. cuci mateee. *wink* several laks tuh. hahaha. kalo sorg xpe gak. :p

*************************************************************

tuh jela bebelan aku for this time. bayangkn laa cite psl 4 ari nyer trip nk sumbat sini sume. korg ye arr, sng2 je bce. aku neh haa pnt nk menaip. LOLS. hehe.

Later hunnn.

xOXo. (:

1 comment:

Anonymous said...

hehe..mmg best prog tu (even tho adela sket part yg x best)..part yg plg best time mandi tgh hr!! sgt nikmat ok snanye air sejuk tu..LOL